Sony järjesti yöllä suoran lähetyksen seuraavan sukupolven konsolistaan virallisesti ensimmäisen kerran. Toimitusjohtaja Mark Cerny kertoi puheessaan, että kyseessä tulee olemaan kaikkein tehokkain pelikonsoli. Lisäksi Mark viittasi, kuinka esteettömästi pelaajat pääsisivät uudella konsolilla pelaamaan.
PlayStation 4, tai lyhyemmin PS4, vastaa tehoiltaan tehokasta peli-PC:tä. Suorittimena on X86-arkkitehtuuri 8:lla ytimellä, 8GB yhdistettyä GDDR-5-muistia, "parannettu PC-näytönohjain" sekä tehokasta PC-arkkitehtuuria. Lähetyksessä esiteltiin muun muassa Unreal Engine 4:n demoa. Laite voidaan laittaa lepotilaan ja aiempaan pelitilanteeseen pääsee nopeasti takaisin lataamalla se suurelta RAM-muistilta.
DualShock 4:ssa tulee olemaan sisäänrakennettu kosketuspinta, mikrofoniliitäntä ja liiketunnistin, kun taas konsolin mukana tulee Kinectin näköinen stereokuvakamera. Lisäksi ohjaimessa on share-nappula, jolla voidaan tallentaa viimeisimpien minuuttien pelitilanteet videoiksi. PS4:ssa on tuki myös stream-videolähetyksien tekoon UStreamin välityksellä.
Vanhoja PS1-, PS2- ja etenkin PS3-pelejä pyritään tukemaan Gaikai-pilvipalvelun kautta, jonka avulla pelaaminen tapahtuu streamin välityksellä. Tämä ratkaisu ehkäisee vanhojen laitteiden välisiä yhteensopivuusongelmia. Gaikai-pomo Dave Perry vahvisti myös, että PS4 tulee sisältämään seuraavat stream-palvelut: Hulu Plus, Crunchyroll, Crackle, Netflix, Vudu, Epix, Facebook, Music Unlimited, Video Unlimited ja Amazon Instant. PSVitan kanssa laitteet tulevat olemaan paita ja peppu, muun muassa remote play -ominaisuudella, jonka ansiosta kuvaruutu siirtyy PS4:sta PSVitaan.
PS4 tulee ennen kaikkea olemaan sosiaalisesti mukana, oli sitten kännykällä, tabletilla tai verkkosivuilla. Käyttöliittymän sosiaalisen median elementit näyttävät laatikkomaisesti muiden kaverien tekemiset ja jopa oppii käyttäjien tekemisistä. PS4 tulee myyntiin näillä näkymin vuoden lopussa.
PlayStation 4, tai lyhyemmin PS4, vastaa tehoiltaan tehokasta peli-PC:tä. Suorittimena on X86-arkkitehtuuri 8:lla ytimellä, 8GB yhdistettyä GDDR-5-muistia, "parannettu PC-näytönohjain" sekä tehokasta PC-arkkitehtuuria. Lähetyksessä esiteltiin muun muassa Unreal Engine 4:n demoa. Laite voidaan laittaa lepotilaan ja aiempaan pelitilanteeseen pääsee nopeasti takaisin lataamalla se suurelta RAM-muistilta.
DualShock 4:ssa tulee olemaan sisäänrakennettu kosketuspinta, mikrofoniliitäntä ja liiketunnistin, kun taas konsolin mukana tulee Kinectin näköinen stereokuvakamera. Lisäksi ohjaimessa on share-nappula, jolla voidaan tallentaa viimeisimpien minuuttien pelitilanteet videoiksi. PS4:ssa on tuki myös stream-videolähetyksien tekoon UStreamin välityksellä.
Vanhoja PS1-, PS2- ja etenkin PS3-pelejä pyritään tukemaan Gaikai-pilvipalvelun kautta, jonka avulla pelaaminen tapahtuu streamin välityksellä. Tämä ratkaisu ehkäisee vanhojen laitteiden välisiä yhteensopivuusongelmia. Gaikai-pomo Dave Perry vahvisti myös, että PS4 tulee sisältämään seuraavat stream-palvelut: Hulu Plus, Crunchyroll, Crackle, Netflix, Vudu, Epix, Facebook, Music Unlimited, Video Unlimited ja Amazon Instant. PSVitan kanssa laitteet tulevat olemaan paita ja peppu, muun muassa remote play -ominaisuudella, jonka ansiosta kuvaruutu siirtyy PS4:sta PSVitaan.
PS4 tulee ennen kaikkea olemaan sosiaalisesti mukana, oli sitten kännykällä, tabletilla tai verkkosivuilla. Käyttöliittymän sosiaalisen median elementit näyttävät laatikkomaisesti muiden kaverien tekemiset ja jopa oppii käyttäjien tekemisistä. PS4 tulee myyntiin näillä näkymin vuoden lopussa.
MAINOS
MAINOS
1
21.02.2013 03:09
#1
21.02.2013 03:13
#2
21.02.2013 04:22
#3
Hyviä pelejä näyttivät PS4:lle, mutta silti vituttaa etteivät näyttäneet sitä prkl konsolia 2 TUNNIN aikana, jota varten striimejä oli varmaan yli 200k katsomassa...
Ite bongasin parhamillaan 560k mut joo aika roskaa oli. Hienot oli videot mut siihe se jäiki. Lagaski nii perkeleesti ja ääni katkeili jote ei oikeastaan kukaan missanu mitään. Kaikki trailerit kummiski tulee muutaman päivä sisää sivustoille.
21.02.2013 04:44
#4
Streamia oli ärsyttävä seurata, kun 40min toimi moitteetta ja sen jälkeen pätki äänet, kuva ja välillä molemmat yhtä aikaa. Itsekkin parhaimmillaan jotain 500-600k ihmistä spottailin seurannasta.
21.02.2013 07:36
#5
Team: -dfn-
21.02.2013 08:21
#6
Esitellään läjäpäin teknologiademoja ja esirenderöityä pelikuvaa, muttei näytetä itse konsolia?
Johtuisko kenties siitä, ettei se konsoli ole valmis vielä?
Laukasuun on ~10kk, joten tuossa tilaisuudessa tämä ps4 oli luultavasti vain kasa rautaa jossain lavan takana.
21.02.2013 08:38
#7
ymmärtääkseni siinä olis vaan "touch pad", eikä mitään näyttöä? samanlainen kuin ps vitan selkäpuolella tai läppäreissä hiiren liikuttamiseen...
21.02.2013 08:54
#8
ymmärtääkseni siinä olis vaan "touch pad", eikä mitään näyttöä? samanlainen kuin ps vitan selkäpuolella tai läppäreissä hiiren liikuttamiseen...
Niinpä onkin, kiitos korjauksesta.
21.02.2013 11:22
#9
Gametrailers striimasi koko jutun ilman mitään ongelmia. Itsekään en saanut Sonyn omaa striimia toimimaan.
@Hypotermia Itsekin ihmettelin samaa mutta se taitaa olla sellainen x86 joka sitten pystyy myös x64 tason toimintaan. http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_K8
@Alppis Vai ei Watchdogs ollut pelikuvaa? Tai Knack demo? Tai Media Moleculen peli? Killzonesta en tiedä koska PS3 ensimmäinen traileri oli CGI:tä mutta ihmettelisin että miksi tehdä sama temppu kahdesti. Capcomin peli oli ihan pelikuvaa myös.
21.02.2013 12:35
#10
21.02.2013 12:47
#11
No ei oo kyllä ainoita kavereita joilla ei streami pelannut. Itsellä toimi 45min moitteettomasti, sen jälkeen ei edes 240p 2minuuttia pidempään -> vaihto enkä löytänyt toimivaa. Jätin sit katsomatta.
Gamespotin streami toimi ainakin itsellä moitteetta. Ja mitä tulee julkaisuun, niin tuskin tuota Euroopassa vielä tänä vuonna nähdään.
21.02.2013 13:29
#12
21.02.2013 13:29
#13
Löytyi internetin syövereistä. Ei mitään takuuta, että laite näyttäisi tuolta. Aika kamalan näköinen.
21.02.2013 14:15
#14
21.02.2013 15:11
#15
21.02.2013 17:30
#16
Periaatteessa mahdollistaa tarkempia hahmoja, enemmän hahmoja, parempaa AI:tä.
Ei tarvitse olla ihan heti pyytämässä kovalevyltä lisää tekstuureja, malleja tai pelimaailmaa.
Tämä muistinmäärä ei pakolla näy näkyvin silmin saman tien mutta pelin aikana se saattaa näkyä esim. lyhyet/ei ollenkaan lataustaukoja missään välissä.
21.02.2013 17:30
#17
Kiva kiva, mukavaa myös että tulevat konsolit käyttävät 6-8 ydin prosessoreita, kun itseltä on koneesta moinen löytynyt jo tovin. Optimointia siis luvassa, koska harvat pelit nykypäivänä todella käyttävät kaikkia kuutta corea.. :) Ja lopuksi olisi vielä kysymys, mihin kaikkeen tuo "Super über" GDDR-5-muisti (Ram) vaikuttaa? Onko sillä jotain vaikutusta itse suorituskykyyn ajatellen pelejä? Kun tietokone puolella vasta käytössä DDR3.
Eikös tuo 8GB GDDR5 muisti ollut yhteinen CPU:lle ja GPU:lle? Ainakin tietokoneissa korkeammat resoluutiot vaativat huomattavasti enemmän muistia kuin matalammat resoluutiot ja kun miettii että nykyään on aika tavallista että tietokoneessa on joku 8GB ram-muistia ja näyttikselle vielä oma 2GB GDDR5 niin ei tuossa ainakaan yhtään liikaa ole. Ja varmaan tuohon on lyöty niin paljon muistia kuin on vain bidjetin rajoissa saatu, niin ei lopu muisti sitten muutaman vuoden päästä heti kättelyssä.
Team: =BFP=
21.02.2013 18:23
#18
Peleistä sen verran etä Killzone ei vakuuttanut yhtään.
Team: -dfn-
21.02.2013 21:40
#19
Gametrailers striimasi koko jutun ilman mitään ongelmia. Itsekään en saanut Sonyn omaa striimia toimimaan.
@Hypotermia Itsekin ihmettelin samaa mutta se taitaa olla sellainen x86 joka sitten pystyy myös x64 tason toimintaan. http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_K8
Oon nyt koko päivän lueskellu, kuinka porukka sekottaa arkkitehtuurin ja bittisyyden, mutta laitetaan selitystä tännekkin.
x86 on siis arkkitehtuuri, josta on 32 ja 64 bittiset versiot.
21.02.2013 23:34
#20
Gametrailers striimasi koko jutun ilman mitään ongelmia. Itsekään en saanut Sonyn omaa striimia toimimaan.
@Hypotermia Itsekin ihmettelin samaa mutta se taitaa olla sellainen x86 joka sitten pystyy myös x64 tason toimintaan. http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_K8
Oon nyt koko päivän lueskellu, kuinka porukka sekottaa arkkitehtuurin ja bittisyyden, mutta laitetaan selitystä tännekkin.
x86 on siis arkkitehtuuri, josta on 32 ja 64 bittiset versiot.
IA32 on Intelin 32-bittinen suoritinarkkitehtuuri, joka tunnetaan myös nimellä X86-32. X86-64 on sitten tuon suoritinarkkitehtuurin 64-bittinen versio.
1