Valve Softwaren johtohahmo Gabe Newell siirtyy suuruuksien jatkoksi, kun amerikkalinen Interaktiivisten Taiteiden ja Tieteiden Akatemia (AIAS) myöntää hänelle Hall of Fame -tunnustuksen - pelialan korkeimman kunnianosoituksen.
Tunnustus myönnetään vain harvoille kunnostautuneille pelialan pioneereille, jotka ovat teoillaan ja tuotteillaan havahduttaneet huomattavasti, sekä pelialaa että koko maailmaa. Ennen Newelliä, vain 16 ihmistä on saanut tämän harvinaisen ja halutun kunnian. Heidän lomassaan ovat muun muassa: Ultima-pelisarjan isä Richard Garriott, Marion luoja Shigeru Miyamoto ja Civilizationista tunnettu Sid Meier. Sanomattakin on selvää, että Half-Lifen, Team Fortresin ja Portalin tapaisten pelien, sekä rahaa tulostavan nettipalvelun Steamin takana oleva mies ansaitsee paikkansa näiden tähtien joukossa.
Itse palkintopysti annetaan ensi kevään D.I.C.E Summit -tapahtuman yhteydessä järjestettävässä palkintogaalassa, jonka avajaispuhe Newellillä on kunnia pitää. Palkinnon ojentaa Epic Gamesin toimitusjohtaja Mike Capps.
Lähde
Tunnustus myönnetään vain harvoille kunnostautuneille pelialan pioneereille, jotka ovat teoillaan ja tuotteillaan havahduttaneet huomattavasti, sekä pelialaa että koko maailmaa. Ennen Newelliä, vain 16 ihmistä on saanut tämän harvinaisen ja halutun kunnian. Heidän lomassaan ovat muun muassa: Ultima-pelisarjan isä Richard Garriott, Marion luoja Shigeru Miyamoto ja Civilizationista tunnettu Sid Meier. Sanomattakin on selvää, että Half-Lifen, Team Fortresin ja Portalin tapaisten pelien, sekä rahaa tulostavan nettipalvelun Steamin takana oleva mies ansaitsee paikkansa näiden tähtien joukossa.
Itse palkintopysti annetaan ensi kevään D.I.C.E Summit -tapahtuman yhteydessä järjestettävässä palkintogaalassa, jonka avajaispuhe Newellillä on kunnia pitää. Palkinnon ojentaa Epic Gamesin toimitusjohtaja Mike Capps.
Lähde
MAINOS
MAINOS
1
17.11.2012 23:51
#1
18.11.2012 01:06
#2
Gabe kyllä ansainnut tämän.
Tämä. Gabe ansaitsee kaikki palkinnot mitkä liittyvät edes vähänkin peleihin.
TODELLA hieno mies!
Team: Patriots
18.11.2012 01:18
#3
18.11.2012 01:34
#4
18.11.2012 09:24
#5
Läski. Menis lenkille.
Postaahan oma kuvas niin nähään kenen pitää mennä lenkille. ;)
18.11.2012 10:21
#6
18.11.2012 11:42
#7
Onhan se totta, että Gabe voisi käydä lenkillä jottei vaan kupsahda ennen aikojaan, mutta hieno mies kyllä.
Tämä, yks juttu mitä gabe vois tehdä, saada jutut ajallaan valmiiks, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan ja laadulla.
18.11.2012 12:14
#8
Eipä se HL mikään erikoinen ollutkaan kun itse sitä pelasin.
18.11.2012 14:52
#9
Eipä Gabe itse ole ollut pääpiru Portalin tai TF:n takana. Toinen toteutui kokeilujen myötä ja toinen taas muiden ideoihin, Gabe kumppaneineen vain nappasi ne itselleen. Kunniaa voin antaa vain Steam:sta ja digitaalisen kaupankäynnin edistämisestä ja HL:stä mutta objektiivisesti katsottuna muut Valven tuotokset eivät ole niin sanotusti originaaleja ideoita joista heitä voisi kehua.
Eipä se HL mikään erikoinen ollutkaan kun itse sitä pelasin.
Ehkä ei mutta osa valvea ne ovat kuitenkin ja Gabe niihin on vaikuttanut. Ja jos ei HL:issä sinun mielestäsi mitään erikoista ole, et ymmärrä mistään mitään.
Team: =BFP=
18.11.2012 15:04
#10
Ei millään EA:n "vitusti bugeja, eipä kiinnosta".
18.11.2012 18:12
#11
18.11.2012 18:42
#12
Eipä Gabe itse ole ollut pääpiru Portalin tai TF:n takana. Toinen toteutui kokeilujen myötä ja toinen taas muiden ideoihin, Gabe kumppaneineen vain nappasi ne itselleen. Kunniaa voin antaa vain Steam:sta ja digitaalisen kaupankäynnin edistämisestä ja HL:stä mutta objektiivisesti katsottuna muut Valven tuotokset eivät ole niin sanotusti originaaleja ideoita joista heitä voisi kehua.
Eipä se HL mikään erikoinen ollutkaan kun itse sitä pelasin.
Jos "nappaamisella" tarkoitat sitä, että tunnisti taidot, palkkasi tekijät ja auttoi luomaan jotain unohtumatonta, niin olen samaa mieltä.
Olet oikeassa siinä, että alkuperäinen Team Fortress, Portalin prototyyppi 'Narbacular Drop' ja Counter Strike, eivät olleet Valve Softwaren alkuperäisideoita. Siitä ei voida kuitenkaan kiistellä, miten Valve otti nämä kolme ja jalosti niistä ne mestariteokset, joina ne tänä päivänä tunnistetaan. Valve, toisin kuin EA, antaa peli-ideoiden kasvaa. Se ei tukahduta työntekijöitään, eikä tallaa kaiken päälle sylkien tulikiveä.
Ja mikäpä voisi tätä nykyään olla "originellia". Taisivat ne alkuperäisideat loppua jo klassisen Kreikan aikoihin. Kaikki ideat ja luavat työt kopioivat jostain jo olemassa olevasta.
--
Half-Life on siinä mielessä erikoinen peli, että se toimii arkkityyppinä modernille tarinavetoiselle FPS-pelille. Silloin 14 vuotta sitten, kun ko. peli ilmestyi maailma oli jo toki nähnyt GoldenEyen ja Quaken, mutta ei mitään tällä tavalla hiottua ja taitavasti suunniteltua. Nykystandardeilla mitattuna ei mitenkään tajuntaa räjäyttävä peli, mutta pelisuunnitelun näkökulmasta tärkeä teos.
18.11.2012 19:36
#13
Eipä Gabe itse ole ollut pääpiru Portalin tai TF:n takana. Toinen toteutui kokeilujen myötä ja toinen taas muiden ideoihin, Gabe kumppaneineen vain nappasi ne itselleen. Kunniaa voin antaa vain Steam:sta ja digitaalisen kaupankäynnin edistämisestä ja HL:stä mutta objektiivisesti katsottuna muut Valven tuotokset eivät ole niin sanotusti originaaleja ideoita joista heitä voisi kehua.
Eipä se HL mikään erikoinen ollutkaan kun itse sitä pelasin.
Jos "nappaamisella" tarkoitat sitä, että tunnisti taidot, palkkasi tekijät ja auttoi luomaan jotain unohtumatonta, niin olen samaa mieltä.
Olet oikeassa siinä, että alkuperäinen Team Fortress, Portalin prototyyppi 'Narbacular Drop' ja Counter Strike, eivät olleet Valve Softwaren alkuperäisideoita. Siitä ei voida kuitenkaan kiistellä, miten Valve otti nämä kolme ja jalosti niistä ne mestariteokset, joina ne tänä päivänä tunnistetaan. Valve, toisin kuin EA, antaa peli-ideoiden kasvaa. Se ei tukahduta työntekijöitään, eikä tallaa kaiken päälle sylkien tulikiveä.
Ja mikäpä voisi tätä nykyään olla "originellia". Taisivat ne alkuperäisideat loppua jo klassisen Kreikan aikoihin. Kaikki ideat ja luavat työt kopioivat jostain jo olemassa olevasta.
--
Half-Life on siinä mielessä erikoinen peli, että se toimii arkkityyppinä modernille tarinavetoiselle FPS-pelille. Silloin 14 vuotta sitten, kun ko. peli ilmesty maailma oli jo toki nähnyt GoldenEyen ja Quaken, mutta ei mitään tällä tavalla hiottua ja taitavasti suunniteltua. Nykystandardeilla mitattuna ei mitenkään tajuntaa räjäyttävä peli, mutta pelisuunnitelun näkökulmasta tärkeä teos.
+1 ja Omasta mielestäni Half Life sarjassa on historian paras tarina. Kaikkea löytyy, tosi yllättävistä käänne kohdista pieniin yksityis kohtiin jotka muistetaan myöhemmin ja half life sisältää tosi paljon secrettejä yms.
18.11.2012 19:46
#14
+1 ja Omasta mielestäni Half Life sarjassa on historian paras tarina. Kaikkea löytyy, tosi yllättävistä käänne kohdista pieniin yksityis kohtiin jotka muistetaan myöhemmin ja half life sisältää tosi paljon secrettejä yms.
Ja se miten Valven pelit kertovat tarinoita ilman dialogia tai välivideoita. Portalissa vähittäiset vihjaukset tekoälyn hulluudessa. Left 4 Deadin kentistä löytyvät pienet yksityiskodat, jotka paljastavat tapahtumia ajasta ennen pelaajan saapumista.
En väitä että Gabe Newell olisi joka ikisen yksityiskohdan takana, mutta itse kokonaisuus on hänen ansiostaan mahdollinen.
18.11.2012 21:31
#15
+1 ja Omasta mielestäni Half Life sarjassa on historian paras tarina. Kaikkea löytyy, tosi yllättävistä käänne kohdista pieniin yksityis kohtiin jotka muistetaan myöhemmin ja half life sisältää tosi paljon secrettejä yms.
Ja se miten Valven pelit kertovat tarinoita ilman dialogia tai välivideoita. Portalissa vähittäiset vihjaukset tekoälyn hulluudessa. Left 4 Deadin kentistä löytyvät pienet yksityiskodat, jotka paljastavat tapahtumia ajasta ennen pelaajan saapumista.
En väitä että Gabe Newell olisi joka ikisen yksityiskohdan takana, mutta itse kokonaisuus on hänen ansiostaan mahdollinen.
Juuri näin!
1