Valve-pomo Gabe Newell on jälleen esitellyt erikoisia toiveita, jotka kohdistuvat tällä kertaa ensi vuonna julkaistavaan Counter-Strike: Global Offensive -peliin. Hän ei haluaisi pelaajayhteisöjen rikkoontuvan johtuen siitä, että pelit olisivat eri alustoilla. Vaikka eri alustojen kontrollit eroavat huomattavasti toisistaan, Newellin mielestä sen ei pitäisi olla este yhden yhteisen peliympäristön luomiselle.
Yksi esimerkki vastaavasta pelistä on Portal 2, joka mahdollistaa tietokoneella ja PS3:lla keskenään pelaamisen. Valve joutui kuitenkin kiistaan Xbox Live -käyttösopimusten kanssa, joka esti Xbox 360:n Portal 2 pelaajia pelaamasta peliä ristiin muiden alustojen kanssa.
Lähde: videogamer
Yksi esimerkki vastaavasta pelistä on Portal 2, joka mahdollistaa tietokoneella ja PS3:lla keskenään pelaamisen. Valve joutui kuitenkin kiistaan Xbox Live -käyttösopimusten kanssa, joka esti Xbox 360:n Portal 2 pelaajia pelaamasta peliä ristiin muiden alustojen kanssa.
We never want to create these 'islands of players'.
You have to be sensitive to control differences, and make sure you're accommodating that, but, you know, our view is players should be able to play as part of a community on whatever device they can.
You know, sometimes there are contractual, or other issues that make that hard, where somebody, a platform holder doesn't want you to do that for whatever reason, but our preference is always to let customers play and be part of the larger community.
You have to be sensitive to control differences, and make sure you're accommodating that, but, you know, our view is players should be able to play as part of a community on whatever device they can.
You know, sometimes there are contractual, or other issues that make that hard, where somebody, a platform holder doesn't want you to do that for whatever reason, but our preference is always to let customers play and be part of the larger community.
Lähde: videogamer
MAINOS
MAINOS
1
22.08.2011 21:43
#1
22.08.2011 21:45
#2
Taitaa PC pelaajille tulla helppoja frägejä...
Mä tuun niin vetää kaikkia PC-pelaajia tateilla naamaan.
Team: *CoF* [CoF]
22.08.2011 21:47
#3
Taitaa PC pelaajille tulla helppoja frägejä...
Mä tuun niin vetää kaikkia PC-pelaajia tateilla naamaan.
Millähän tatilla? :D
22.08.2011 22:00
#4
Taitaa PC pelaajille tulla helppoja frägejä...
Mä tuun niin vetää kaikkia PC-pelaajia tateilla naamaan.
Tähän sopisi Laitelan Ismon tunnettu "sopii yrittää" -kommentti.
22.08.2011 22:02
#5
Taitaa PC pelaajille tulla helppoja frägejä...
Mistähän tämä johtuu?
22.08.2011 22:09
#6
22.08.2011 22:15
#7
Mut jos nyt asiaa välillä puhutaan niin olisihan tuo hyvä ominaisuus. Elättelen jo hieman toiveita näppäimistö/hiiritukea noihin konsoliversioihin.
Tämä... mietin vain että jos ei tukea ole (itse pelaan ps3) niin miten oikeen pärjään näppis/hiiri komponaatiolle kun en pärjää edes niille jotka pelaavat tateilla :D
22.08.2011 22:40
#8
mut pitäs ne näppäimistö ja hiiri saaja ps3/xbox360 et pystyis olla samalla tasolla kuin pc-pelaajat
22.08.2011 22:42
#9
Taitaa PC pelaajille tulla helppoja frägejä...
Mistähän tämä johtuu?
Näppis ja hiiri > joikkari
Toivottavasti jonain päivänä konsolit saa näppis/hiiri tuen. Joikkarilla vituttaa pelata fps pelejä.
22.08.2011 22:45
#10
22.08.2011 23:12
#11
22.08.2011 23:17
#12
(Joo. Ei liity aiheeseen)
23.08.2011 00:36
#13
Kyllä ahkerimmat xboxin tai ps3:n pelaajat saa pelattua niillä tateilla yllättävänkin tarkasti..
vain jos konsolien iki-ihana auto-aim sallitaan
23.08.2011 04:17
#14
23.08.2011 04:40
#15
Konseptuaalisesti vain on moninkertaisesti tarkempaa opetella hiiren liikkeen suhteuttaminen lineaarisesti hahmon kääntymismäärään, kuin tatin vääntäminen exponentiaalisesti kasvavaan hahmon kääntymisnopeuteen.
Mutta hattua nostan niille, jotka päättävät urakkaan ryhtyä, itse pysyn kaukana.
23.08.2011 11:29
#16
Kyllä ahkerimmat xboxin tai ps3:n pelaajat saa pelattua niillä tateilla yllättävänkin tarkasti..
Tämä.
Olihan UT3 Ps3 versiossa tuki rotalle ja näppikselle niin mikseivät tähänki sitä sais.
23.08.2011 16:43
#17
Konseptuaalisesti vain on moninkertaisesti tarkempaa opetella hiiren liikkeen suhteuttaminen lineaarisesti hahmon kääntymismäärään, kuin tatin vääntäminen exponentiaalisesti kasvavaan hahmon kääntymisnopeuteen.
Hetkinen, mitäh? Kai tajuat että ne tatit ovat analogisia, eli hahmo kääntyy sitä nopeammin mitä kauemmas tattia väännät? Herkkyyksiä kun vielä säätää pelin asetuksista, on mahdollista saavuttaa hyvinkin pelattava tarkkuus jopa hiiri/näppispelaajia vastaan. Tunnen jopa kavereita jotka konsoleihin tottuneina pelaavat joitain PC-räiskeitä netissä padillä, ja pärjäävät siinä missä keskivertopelaaja hiirellä.
24.08.2011 12:04
#18
24.08.2011 15:42
#19
Tunnen jopa kavereita jotka konsoleihin tottuneina pelaavat joitain PC-räiskeitä netissä padillä, ja pärjäävät siinä missä keskivertopelaaja hiirellä.
Juu varmaan joku pc cod:mw2 on ihan helppoo viel tateillakin.
26.08.2011 15:03
#20
Sieltähän se tuli :)
Lähde
1