Saksalainen pelisivusto GameStar.de kyseli EA:n Patrick Söderlundilta Battlefield-yhteisöjä kiinnostavia kysymyksiä. Suurimpana uutisena haastattelun pohjalta voidaan pitää vahvistus sille, ettei Battlefield 3 tule saamaan modityökaluja. Syy on sama kuin Bad Company 2:n kohdalla, eli Frostbite-pelimoottori on sen verran monimutkainen ettei sille voida tarjota helppokäyttöisiä modityökaluja. Kirvestä ei kuitenkaan vielä kannata heittää kaivoon kilpapelaamisen osalta, sillä Battlefieldejä ei ole ennenkään pelattu kilpaa ylimääräisten modien kanssa vaikka modituki peleistä olisikin löytynyt.
Katso haastattelu
Katso haastattelu
MAINOS
MAINOS
<<12>>
05.07.2011 21:55
#1
05.07.2011 22:15
#2
Noh sinänsä olihan tämä arvattavissa
totta :(
05.07.2011 23:04
#3
05.07.2011 23:39
#4
06.07.2011 00:06
#5
ei oikeen itteen vaikuta tää ku ei oo ikinä tullu missään pelissä oikeen pelattuu mitään modeja.
sama homma täälki mut toisaalta ois ollu iha kiva nähdä mitä jälkeä oltais saatu aikaisiks esim vaikka reality modilla...mut joo kaikissa asioissa on hyvät ja huonot puolensa :(
06.07.2011 01:03
#6
06.07.2011 01:31
#7
06.07.2011 01:34
#8
Promod ainut syy miksi pelasin edes cod4.
Enkä usko, että tähäänkään mitään klaanipelaamista syntyy. BC2 jotain yritettiin, mutta ei sekään toiminut. Miten tää erois siitä? "Toimihan se bf2".
06.07.2011 01:49
#9
06.07.2011 03:21
#10
Ruvetaan vaatimaan DICE:ltä modityökaluja tähän että saadaan parempi peli. Tehdään adressi
06.07.2011 07:00
#11
http://www.gaming.fi/keskustelu.php?ketju_id=5091&kat_id=9998
06.07.2011 09:30
#12
06.07.2011 10:53
#13
06.07.2011 11:45
#14
Mutta onkos dedi servot? Ei taida niin ei taida tota matsi skeneäkää syntyä.
Jos en nyt ihan väärin muista niin ei ole dedi servuja, samaan tyyliin serverit kuten BC2.
Pahalta rupeaa kyllä näyttämään klaanimatsailu tämänkin pelin kohdalta =/
06.07.2011 11:46
#15
06.07.2011 12:06
#16
Miksi helvetissä vieläkin väittävät, että engine on liian monimutkainen, kun jossain videossa haastateltiin, että onko pelintekovehkeet oikeasti vaikeakäyttöiset, jossa haastateltava vastasi, että se on valhe.
Krhm... ne ei kehtaa myöntää että se on konsoliportti. J/K
Noh saapi nähdä miten käy "CoDin tappajan", ei näillä näkymin näytä yhtään sen paremmalta kuin MW3.
Ja sehän on allekirjoittaneen mielipide, ei kenenkään muun!
06.07.2011 13:14
#17
06.07.2011 13:14
#18
06.07.2011 13:16
#19
Mutta onkos dedi servot? Ei taida niin ei taida tota matsi skeneäkää syntyä.
Jos en nyt ihan väärin muista niin ei ole dedi servuja, samaan tyyliin serverit kuten BC2.
Pahalta rupeaa kyllä näyttämään klaanimatsailu tämänkin pelin kohdalta =/
on tässä dedicated serverit samoin kuin oli bc2:ssa. termit haltuun. dedicated server ohjelmistoja ei vaan laiteta yleiseen jakoon vaan annetaan tietyille palveluntarjoajille joita pelaajat voivat sitten vuokrata, niinkuin oli bc2:ssakin.
Laniturnaukset kyllä kärsii kun ei tuo pingiin minkäänlaista hyötyä.
06.07.2011 13:47
#20
Toiseksi itse kun olen muutamia modeja tehnyt aikoinaan ymmärrän hyvin ratkaisua jättää modi toolin kyseiseltä pelimoottorilta vaikka kiinnostavahan se olisi muokata.
Myös täytyy ymmärtää se että jos DICE tekisi modityökalut niin todennäköisesti Activision alkaisi tutkimaan moottoria mahdollisesti hyödyntäen ratkaisuja mitä DICE on tehnyt, tämä on nähty historiassa mm. Unrealien osalta joiden moottoreilla on tehty useita pelejä eri firmoilla. Kuten itse olen seuraillut viime aikoina peliteollisuus on innostunut Crytekin uusimman moottorin CryEngine 3 käytöstä, tätä mm. suunnitelevat USA:n armeija mahdollisesta sotasimulaatiosta jolla kouluttaa henkilöstöä.
Tällä tavoin DICE ja EA suojelevat moottoria pääsemästä vapaisiin käsiin ja estää mahdollinen väärin käyttö kilpailijoilla.
Ja jääpähän nuo huonommin tehdyt modit näkemättä että pelaaja kunta ei kärsi siinä että vain huonosti tehtyjä modeja olisi markkinoilla.
<<12>>